Microsoft Dynamics 365 отново е лидер сред CRM платформите
Международната компания за пазарни проучвания Forrester Research за поредна година поставя семейството бизнес системи Microsoft Dynamics 365 сред водещите технологични решения, подпомагащи привличането, задържането, по-доброто разбиране и комуникация с клиентите. Microsoft се отличава като лидер в два от скорошните доклада на компанията:
- The Forrester Wave™: CRM Suites, Q3 2022
- The Forrester Wave™: Core CRM Solutions, Q3 2022
Forrester Research е компания, специализирана в мониторинга и проучванията на софтуерни технологии и тяхното отражение върху бизнеса. Редовните доклади на компанията оценяват водещите доставчици на подобен софтуер според множество ключови показатели и ги класират в категориите Leaders, Strong Performers, Contenders и Challengers. Това е добра отправна точка за стартиране на проучване при компании, които обмислят внедряването на подобен род софтуер.
CRM доставчиците се оценяват от независими експерти на база на редица показатели в области като: параметри на предлаганите от тях решения, стратегия за развитие на предлаганите софтуерните системи и пазарно присъствие.
The Forrester Wave™: CRM Suites е класация, която оценява най-значимите доставчици на цялостни интегрирани CRM платформи в световен мащаб. В тази класация Microsoft Dynamics 365 печели най-високите възможни оценки в направления като:
- автоматизация на продажбения процес
- управление на клиентското и сервизното обслужване
- инструменти за анализ
- изграждане на клиентски профили
- интерфейс, съответстващ на отделните потребителски роли и ред други.
Какво превръща Microsoft Dynamics 365 в лидер при CRM платформите
Семейството бизнес системи Microsoft Dynamics 365 стои в центъра на цялостна вселена от софтуерни решения, която допълва чистите CRM функционалности с широки възможности за комуникация (MS Teams), анализ на събраната информация (Power BI) и автоматизация на рутинни дейности (MS Office 365; Outlook; Power Platform). Всяко едно от тези направления действа съвместно с останалите в една цялостна информационна среда (Microsoft Dataverse) и споделя с тях данни и инструментариум.
Именно тази всеобхватност, паралелно с ясната визия за развитие, са сред предпоставките бизнес системите на Microsoft да бележат ръст от 40% на годишна база, особено в сектори като финансови услуги, здравеопазване и търговия.
Наличието на специализирани модули, които се грижат за всеки етап от клиентското пътешествие, допринася в голяма степен за лидерската позиция на системата. В зависимост от нуждите на своя бизнес, компаниите могат да избират между специализирани взаимосвързани модули, представялавщи самостоятелно функциониращи части от цялостната CRM платформа:
- Microsoft Dynamics 365 Sales – Подпомага продажбите като предоставя 360-градусов поглед над състоянието, нуждите и комуникацията с клиентите; автоматизира рутинните задачи и помага на търговските екипи да насочат усилията си към най-перспективните сделки.
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service – Дава възможност да спечелите лоялността на клиентите и да ги задържите чрез бързо, професионално и персонализирано следпродажбено обслужване.
- Microsoft Dynamics 365 Field Service – Идеалното решение за компании, които извършват сервизна дейност на терен и имат нужда да планират посещения, маршрути и натоварване по такъв начин, че да решат проблемите на клиентите още преди те да са възникнали.
- Microsoft Dynamics 365 Marketing – Интегрирани дигитални инструменти, които помагат на маркетинговите екипи да проектират клиентското пътешествие в реално време, независимо от първоначалния канал на комуникация, и да го доведат до успешен завършек.
Лесната интеграция на платформата и възможностите, които предоставя за създаване на персонализирани приложения без нужда от писане на код правят Microsoft Dynamics 365 едно от предпочитаните от бизнеса CRM решения.