Как CRM системите могат да помогнат на бизнеса да оцелее в постпандемичния свят

Как CRM системите могат да помогнат за възстановяване на продажбите след пандемията

Светът се бори с глобална пандемия, която поставя своя отпечатък върху целия ни живот – начина, по който общуваме; работим; вършим ежедневните си занимания. Извънредното положение оказва разтърсващо влияние върху всички сфери на икономиката, а последствията за бизнеса са непредвидими.

Едно е ясно: в момента, в който епидемията започне да отзвучава и живота постепенно се завърне към нормалния си ритъм, възстановяването на продажбите ще бъде от първостепенно значение за всеки бизнес, бил той B2C или B2B ориентиран. Борбата за привличане на платежоспособни клиенти ще бъде изключително оспорвана и победители ще излязат тези бизнеси, които имат правилния инструментариум, с който да подкрепят усилията си.

Да, говорим за CRM системите. Системи за управление на продажбите, които да гарантират, че към всеки потенциален клиент е подходено по най-правилният начин и с най-подходящото търговско предложение.

Ето някои от ключовите ползи на софтуерите от клас CRM за бизнеса

1.     Пълна информация за всеки един клиент в ръцете на търговския екип

Търговците ще са звездите на постпандемичния свят. От тях ще се очаква да реализират достатъчно продажби, които да преведат бизнеса през времената на трудности. Компаниите, които съумеят да допълнят усета и способностите на своите търговски екипи с подходящите инструменти, които да им осигурят цялата нужна за затваряне на сделката информация, достъпна навсякъде и по всяко време, ще получат значително предимство пред конкурентите си.

Силата на CRM системите е в способността им да съхраняват и систематизират всички налични данни за клиентите и да създават 360-градусов поглед върху историята на взаимоотношенията с тях. Предходни контакти с дадения клиент, предишни покупки или дори неосъществени продажби, които сме загубили спрямо конкурент, проведени срещи, телефонни разговори, разменени мейли и още, и още. Използвано в подходящия момент и по правилния начин, това богатство от информация дава възможност на търговските екипи да реагират индивидуално и гъвкаво спрямо всеки клиент, преценявайки какво би сработило и какво не във всеки отделен случай, за да могат в крайна сметка да направят неустоимо търговско предложение.

2.     Интелигентни продажби в кратки срокове

Съвременните системи за управление на продажбите разполагат с мощни алгоритми, които на база на събраната информация, могат да дадат оценка какви са перспективите за реализиране на всяка отделна сделка. Това от своя страна може да помогне на търговските екипи да приоритизират действията си, така че да затворят бързо най-перспективните продажби и да осигурят на компанията си така необходимия прилив на свежи парични потоци.

CRM оценява шансовете за успешна сделка

3.     По-висока ефективност на работа

В ситуация, в която целия бизнес може да разчита на продажбите не само за развитието си, но и за своето оцеляване, търговските екипи трябва да разполагат с мощни инструменти, които да им пестят време и да повишават тяхната ефективност на работа.

Съвременните CRM системи са точно такъв инструмент. Оборудвани с всичко от възможност за сканиране на визитки и автоматизирано разнасяне на информацията в профила на клиента; през интеграция с пощенски кутии, която позволява с един клик да се съхранява информация от мейли и да се проследява комуникацията с клиента; възможност мигновено да се трансформират мейли в оферти и поръчки, та чак до умни аларми, които напомнят за предстоящи активности, търговците са освободени от губещите време рутинни задачи и са оставени да правят точно това, което умеят най-добре – да печелят клиенти и да затварят сделки.

Паралелно с това, съвременните облачни CRM платформи са на разположение на търговските екипи по всяко време и на всякакви устройства. Това значително ускорява възможностите за реакция и води до скъсяване на продажбения цикъл и ръст в броя реализирани сделки.

4.     Нито един клиент не бива забравен

Във време, в което всяка продажба е глътка свеж въздух за компанията, бореща се да възстанови нормалния си режим на работа след кризата, CRM системите гарантират, че всеки един перспективен клиент ще получи нужното внимение и персонално отношение. Съвременните системи за управление на продажбите, като Microsoft Dynamics 365 Sales, допълват своите възможности с вградени елементи на изкуствен интелект (AI), за да осигурят на потребителите:

  • Умни аларми, напомнящи за предстоящи насрочени дейности, телефонни разговори или срещи с клиенти
  • Препоръки за свързване с клиенти, с които скоро не е имало комуникация
  • Препоръки за upsell и/или cross-sell възможности за продажби към съществуващите клиенти
  • Оценка на състоянието на взаимоотношенията с даден клиент и подходящи начини за подобрения и много други

Съвкупността от всички тези инструменти може да помогне на търговските екипи значително да подобрят перспективите си и да реализират по-голям обем успешни сделки в по-кратки срокове.

5.     Тясно фокусирани и успешни маркетингови активности

Въпреки че до момента говорим основно за непосредствената подкрепа, която CRM системите оказват спрямо търговските екипи, не бива да забравяме, че успешните продажби са продукт на съвместните усилия на търговците и маркетинга. В кризисни условия, когато се търсят бързи резултати, прецизното таргетиране на маркетинговите кампании е ключово за привличането на перспективни потенциални клиенти, а мощния инструментариум на CRM системите дава възможност за по-лесното им и по-бързо придвижване през различните етапи на фунията на продажбите.

 

CRM системите са мощен съюзник на бизнеса във всеки един момент, но в условията на задаващата се криза, те могат да се превърнат в така нужният спасителен пояс, помагайки на фирмите в направления като повишаване на продажбите, скъсяване сроковете на сделките, повишаване на клиентската удовлетвореност и процента задържани клиенти и ред други. Този софтуер има потенциал да се превърне в правилния инструмент, който да помогне на бизнеса не просто да оцелее в смутните времена след края на пандемията, но и да просперира.

 

Ако искате да научите повече за системите за управление на продажбите и да разберете как те могат да подпомогнат вашия бизнес, не се колебайте да се свържете с нас.

Заявете онлайн среща

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy