Изкуственият интелект навлиза още по-дълбоко в ERP системите

Copilot Chat в ERP система Business Central

Преди броени дни Microsoft обяви, че едно от най-очакваните нововъведения в ERP системата Microsoft Dynamics 365 Business Central – Copilot Chat – вече е налично и за България в най-новата онлайн версия на решението.

Какво е Copilot Chat в Dynamics 365 Business Central

Copilot Chat е интелигентен помощник, който съдейства на потребителите при работата им със системата за бизнес управление, като повишава ефективността на работа и поема досадните рутинни задачи, които отнемат време на потребителите. Copilot Chat e част от вълната AI приложения, които Microsoft добавя към всички свои бизнес софтуери.

С какво може да съдейства AI асистентът

Copilot ChatCopilot Chat е в състояние да намери интересуващите ви данни в системата, да обобщи и представи информацията в лесен за възприемане вид, да отговори на конкретни въпроси относно състоянието на бизнеса или функционирането на самата ERP система и дори да предостави подробни указания за работа със софтуера. Сред задачите, с които Copilot Chat може да съдейства са:

  • Намиране на данни за обекти и записи, свързани с определени бизнес процеси в ERP системата, като например „Покажи ми последната поръчка за продажба към клиент Х“ или „Разполагаме ли с наличност от продукт Х с продажна цена под сума Y?“
  • Организация и анализа на данни, чрез обобщаване на информацията в групи по даден признак или извършване на калкулации като сумиране, намиране на средна величина и др. Примери за такива въпроси и инструкции към Copilot Chat са: „Покажи ми списък на клиентите, групирани според техния град (или държава)“, „Кои клиенти са получили най-големи отстъпки през месец Х?“ или „Групирай записите за покупки според името и местоположението на доставчика“.
  • Предоставяне на упътвания или подробни инструкции при въпроси за работа със системата, като например „Помогни ми да разбера за какво служи поле Х?“ или „Как да осчетоводя поръчка за продажба?“. Copilot Chat винаги посочва и източника на информацията, за да гарантира нейната достоверност, както и да даде възможност да прочетете повече по темата.

Наличието на интелигентния помощник е значително облекчение за потребителите на Dynamics 365 Business Central и е особено полезно при въвеждане в работата на нови служители, които все още нямат натрупан опит със системата. Същевременно, строгите протоколи за поверителност на Microsoft гарантират, че фирмените ви данни не напускат рамките на корпоративната система.

За момента Copilot Chat поддържа само английски език, но тестовете показват, че се справя доста добре с команди и на български. Все пак, Microsoft съветва потребителите да са внимателни с резултати, получени при работа с езици, различни от английски, тъй като тяхната прецизност може да не е на желаното ниво.

Какво да очакваме от AI функционалностите в ERP системата

Copilot Chat е част от стремежа на Microsoft да направи предлаганите от тях решения за бизнес управление още по-ефективни и лесни за използване чрез възможностите на изкуствения интелект. Съвсем скоро очакваме и други AI помощници, като Sales Order Agent и други умни агенти, които допълнително ще подпомогнат работата с ERP системата и ще затвърдят мястото на Business Central като предпочитано от съвременния бизнес решение за управление.

Ако обмисляте внедряване на ERP решение за управлението на вашия бизнес, не се колебайте да се свържете с нас. Ще се радваме да отговорим на всичките ви въпроси.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy