5 направления, в които съвременните CRM системи подпомагат продажбите

Области на използване на CRM системата

Системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM системи) са едни от най-търсените софтуерни решения в последно време, а интереса към тях значително нарасна през миналата и началото на тази година. И това не е случайно. Внезапните промени, които пандемията предизвика, ускореното преминаване към онлайн продажби и все по-взискателните потребители, накараха както големи компании, така и малки и средни по размер фирми да потърсят инструмент, с чиято помощ да отговорят на нуждите на потребителите в точния момент и да оптимизират своите продажби.

По последни проучвания, пазара на CRM системи е най-големият по обем на продажбите в световен мащаб като се очаква да продължи да нараства с годишен темп от 14,2% за периода 2021 – 2027 г. (AI Market Reports), достигайки до внушителните 80 млрд. долара през 2025 г. (SuperOffice).

Вграденият изкуствен интелект (AI), високото ниво на автоматизация, мобилността и гъвкавата интеграция с други софтуерни решения са само част от предимствата, които отличават съвременните CRM системи и ги превръщат в софтуерния инструмент, от който бизнеса се нуждае точно сега.

Dynamics 365 Sales on laptop & smartphoneИзкуствен интелект помага на търговците да реализират по-бързи и успешни продажби

Изкуственият интелект е широко застъпен в много от софтуерните решения за управление на бизнеса и сферата на продажбите не е изключение. AI помага на търговските екипи да бъдат по-ефективни, както и да изграждат и поддържат печеливши взаимоотношения.

Обгрижени и лоялни клиенти

В решения като Microsoft Dynamics 365 Sales, AI технологиите съдействат за оценяване качеството на взаимоотношенията с всеки клиент и дори могат да генерират препоръки за тяхното подобряване. Умен алгоритъм събира информация от различни източници и оценява показатели като последно проведена комуникация, отделено време на всеки клиент, отклик на мейли и много други, за да даде оценка на качеството на изградените взаимоотношения. По този начин търговците могат с един поглед да се ориентират кои клиенти имат нужда от допълнително внимание и какво могат да предприемат, за да „затоплят“ отношенията с тях.

Прецизни прогнози за продажбите

Умните алгоритми, вградени в съвременните CRM системи, са изключително мощен инструмент, подпомагащ прогнозирането на продажбите с висока степен на вероятност. Стъпвайки на информация от самата CRM система и ред други източници, AI технологиите са в състояние да дадат рейтинг на всеки отделен потенциален клиент или сделка, който отразява вероятността за реализиране на успешни продажби.

Интелигентните машинни алгоритми спестяват много време и усилия на натоварените търговски екипи. Те помагат на специалистите по продажби да подредят задачите си по приоритет и да фокусират усилията си върху сделки с най-високи шансове за успех. С тяхна помощ екипите имат възможност да реализират продажби в по-кратки срокове, както и да реагират в правилния момент, за да превърнат потребителите в лоялни и дългосрочни клиенти на компанията.

 

Мобилните решения са винаги под ръка на търговците

Дори и в настоящата сложна ситуация, търговците винаги са в движение и за тях е от ключово значение постоянно и навсякъде да имат достъп до информация, която би им дала предимство за успешното реализиране на сделки.

Базирани в облака, модерните CRM системи са точно това, от което се нуждаят специалистите по продажби. Те осигуряват цялостен 360-градусов поглед към нуждите, особеностите и историята на взаимоотношенията с всеки отделен клиент, на разположение по всяко време на всяко мобилно устройство.

 

Автоматизирането на рутинни задачи пести времето и повишават ефективността на работа

Рутинните повтарящи се задачи, като въвеждане или търсене на информация, създаване на отчети и други, често отнемат твърде голяма част от времето на търговските екипи. Съвременните CRM системи включват редица функционалности, които подпомагат и автоматизират тези процеси. На разположение на търговците са функционалности като:

  • Умни аларми, напомнящи за предстоящи срещи, планирани събития / разговори, изтичащи срокове и други;
  • Проследяване ангажираността и взаимодействието на клиентите с изпратени към тях мейли директно в системата;
  • Автоматизирано създаване на търговски отчети на база избрани параметри;
  • Автоматизирано въвеждане на информация в системата чрез трансформиране на мейли от нови и настоящи клиенти, сканиране на визитни картичка и други.

 

Предефинирани добри търговски практики подпомагат всяка стъпка от продажбения процес

Модерните CRM системи дават възможност за прилагането на най-добрите практики в продажбите. В зависимост от сектора, в който действат, компаниите могат да моделират в софтуерното решение предефинирани процеси и стъпки, които да подпомогнат търговските екипи на всеки етап от продажбения процес и да гарантират още по-добри резултати. Системата следи за изпълнение на всеки от предварително зададените етапи и напомня на потребителите какво още трябва да направят преди да преминат напред или кои са най-подходящите следващи стъпки на база на етапа, до който са стигнали отношенията с клиента.

В системите могат да се моделират различни типове процеси, съобразени например със спецификите на различните отдели, типове клиенти или типове предлагани продукти и услуги.

 

Богата аналитична информация подпомага бързата адаптация към настъпващи промени

Вече говорихме за CRM системите като източник на информация за потребителските нагласи и нужди. Паралелно с това обаче тези софтуерни решения са истинска „златна мина“ що се отнася до полезна информация за целия продажбен процес.

Интегрираните в CRM решението аналитични инструменти и графики дават на мениджърския екип детайлна информация в направления като реализирани продажби и сделки в процес на реализация; ангажираност на екипа с ключови за бизнеса клиенти и качество на изградените взаимоотношения; представяне на отделните търговски екипи и възможности за оптимизация и ред други показатели, които подпомагат както ежедневната дейност на фирмата, така и стратегическото управление и цялостното оптимизиране на продажбите.

 

Модерните системи за управление на продажбите и контактите с клиенти отдавна вече не са просто архив на информация, свързана с клиентите. Те постоянно се обогатяват с нови и нови инструменти, които подпомагат търговските екипи, създават предпоставки за идентифициране на нови клиенти и сделки и цялостно подобряват търговските резултати на компанията. В съвременната сложна и динамично променяща се обстановка, CRM системите са това, което може да отличи една компания от конкурентите и да подпомогне пазарния ѝ успех.

 

Ако искате да научите повече за предимствата на съвременните CRM системи и да видите как Microsoft Dynamics 365 Sales може да помогне за повишаване на вашите продажби, не се колебайте да се свържете с нас.

Свържете се с нас

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy