Directions EMEA 2024 – Share the Future
За поредна година Dynamics 365 общността се събра на най-голямата европейска конференция, посветена на системите за управление на бизнеса и по-конкретно на водещото ERP решение Microsoft Dynamics 365 Business Central – най-бързо растящото решение за бизнес управление на Microsoft, на което се доверяват над 40 000 компании по света.
В периода от 6 до 9 ноември Виена посрещна над 3 200 участници и над 200 лектори от цял свят, а трите дни бяха изпълнени с изключително богата и разнообразна програма, в която имаше интересни теми за всеки – от консултантите по внедряване, през разработчиците до мениджърите и специалистите по маркетинг и продажби.
Присъстващите се запознаха с новостите в бизнес приложенията на Microsoft и стратегията за тяхното развитие. Разбира се, водещата тема и тази година беше изкуственият интелект и неговото приложение в полза на бизнеса.
Copilot: Still going strong
Изкуственият интелект на Microsoft – Copilot – беше лайтмотивът на тазгодишната конференция. Участниците се запознаха с множеството му приложения – от добре познати и прилагани в практиката до съвсем нови, които все още не са направили своя официален дебют.
Сред нещата, които очакваме с нетърпение е Copilot chat в рамките на Dynamics 365 Business Central, с помощта на който потребителите ще могат да спестят много време и усилия в ежедневната си работа със системата. Сред нещата, с които Copilot скоро ще може може да помогне са още:
- Генериране на предложения за редове в документите за продажба
- Предложения за генериране на числени серии
- Предложения за замяна на продукти
- Отразяване на постъпили плащания по отворени фактури и ред други
Copilot Studio
Друга гореща тема, свързана с AI, беше тази за Copilot Studio – инструмент, с който могат да се създават интелигентни, динамични и интегрирани AI асистенти, които могат да автоматизират процесите в Business Central, например с помощта на Microsoft Power Automate.
Специално внимание беше отделено на възможността без писане на код и с помощта на AI да се създават сложни автоматизирани процеси, помощни приложения, уебстраници, агенти и ред други.
Agents – новите помощници на бизнеса
Новостите в Business Central, а и не само, продължават с Agents – интелигентни помощници, които са създадени, за да решат конкретна задача или да облекчат протичането на точно определен процес.
За разлика от Copilot, който може да се разглежда като виртуален асистент, ускоряващ цялостната работа на отделните потребители, Agents са умни програми, използвани от множество потребители, за да автоматизират конкретна задача или процес. Агентите работят паралелно с потребителите, но са изцяло под техен контрол.
В рамките на Business Central агентите могат да получат от потребителя роля и конкретна задача и ще намерят най-ефективният начин да я изпълнят, както и да се справят с възникнали непредвидени ситуации. Потребителите могат предварително да тестват агентите и да са сигурни в резултатите от тяхната работа.
Първият системен агент в Business Central – Sales Order Agent – ще дебютира през 2025 г. Способен да разбира инструкции на естествен език, както подсказва името му, този агент е насочен изцяло към ускоряване процеса по обработка на клиентските заявки от получаването им до тяхното изпълнение, включително създаване на оферти, задаване на уточняващи въпроси, залагане на дати за изпълнение на поръчката и ред други.
Microsoft планира да предложи библиотеки с предварително разработени агенти, но те могат също така да бъдат създавани и от потребителите, за да отговорят на специфичните нужди и процеси на техния бизнес.
79 нови справки и отчети в Business Central
Какво са ERP системите, ако не надеждни източници на информация за състоянието на бизнеса. И за да бъде тази информация достъпна и използваема, от първостепенно значение са възможностите за извличането ѝ под формата на отчети, справки и анализи.
За тази цел Microsoft добавя към Business Central цели 79 нови интерактивни BI справки и отчети, които показват състоянието на бизнеса като цяло и в детайли. Сред тях място намират и справки, показващи екологична устойчивост и въглеродния отпечатък на бизнеса в съответствие с най-новите европейски екологични регулации. Конкретно тези специализирани справки намират място в новия ролеви център на Business Central, отговарящ за управление на устойчивостта (Sustainability management).
Нови функционалности извън AI
Новостите в Business Central не се изчерпват само с изкуствения интелект и неговите приложения. На разположение са и множество отдавна чакани иновации и допълнения като:
- Subscription management в Business Central – друга иновация, която Dynamics общността очакваше с нетърпение е възможността за управление на договори за наем и различни наемни периоди и условия в рамките на Business Central.
- Интеграция с Field Service – през декември тази година своя дебют ще направи и още една иновация, а именно интеграцията на сервизния модул на Business Central с решението Dynamics 365 Field Service, насочено към управлението работата на сервизните техници и предлаганите от тях услуги на терен.
- Оптимизирано семантично търсене за по-бързи резултати
- Приоритизиране на протичащи фонови процеси
- Улеснено модифициране на изходящи документи с добавяне на изображения и Word теми и много други.
Directions EMEA 2024 беше истинско пътешествие из дебрите на бизнес решенията на Microsoft, а всичко научено скоро ще се прилага на практика, за да направи работата на нашите клиенти със системите за бизнес управление още по-лесна и ефективна.
Благодарим на Виена и на Directions общността за тяхното гостоприемство и очакваме с нетърпение отново да се видим с колеги и партньори по същото време следващата година в Познан!