Tableau Experience Day се проведе за първи път в България

На 24.10.2017 в хотел Новотел София се проведе първата по рода си в България конференция Tableau Experience Day, организирана съвместно от Тим ВИЖЪН България и Tableau.
Конференцията се проведе под мотото Бизнес 360 и демонстрира пред събралата се аудитория способностите на Tableau да дава цялостен поглед върху състоянието на бизнеса и да подпомага процеса на вземане на оперативни и стратегически решения.
Събитието предизвика много голям интерес и събра над 120 участника от различни бизнес организации, а близо половината от тях присъстваха и на проведеното следобед практическо встъпително обучение за работа с Tableau.
„Tableau дава на предприятията нов поглед върху техния бизнес и позволява на всеки служител лесно да прави анализи по интересуващи го теми без да има умения на програмист и без да се налага да ангажира ИТ екипа на компанията. С други типове Business Intelligence решения често се налага ИТ специалистите да се занимават с това“,
разказа д-р Валентина Протопопова, BI консултант в Тим ВИЖЪН България. В своята лекция тя разказа за своя опит с Tableau и демонстрира възможностите му, обработвайки данни на НСИ за туристическия пазар в България през последните 7 години.
В рамките на форума бяха демонстрирани различни приложения на Tableau за обработка на публични данни и фирмена информация от множество различни източници. За своя опит с продукта разказаха Стефан Велев, IT мениджър на Имерис Минералс България, Владислав Григоров, Tableau евангелист и Параскев Бенчев, Управител на Тим ВИЖЪН България.
Специално за събитието у нас пристигна и Тудор Троф, регионален търговски директор на Tableau за България, Румъния и Унгария. Той представи пред аудиторията новата версия 10.5 на аналитичния софтуер, която предстои да бъде пусната на пазара и която ще ускори многократно работата с големи масиви от данни и ще направи още по-лесно и интуитивно създаването и визуализирането на анализи по специфични теми. Само през изминалата година Tableau Inc. е инвестирала над 300 000 000 долара в развитието и усъвършенстването на своето BI решение.