Jaguar Land Rover използва Tableau, за да осигури на екипа си равен достъп до анализи

Jaguar Land Rover (JLR) – най-големият производител на автомобили във Великобритания за втора поредна година – е един от големите клиенти на решението за бизнес анализи Tableau. В стремежа си да разшири и демократизира използването на данните в рамките на цялата организация, само за последните 6 месеца компанията е увеличила над 2 пъти броя използвани Tableau лицензи от 200 до над 530 уникални потребители.
Възприемането на Tableau в компанията започва от няколко ентусиасти, които решават да тестват новото за тях BI решение, за да улеснят работата на екипите си. Резултатът е незабавен – скоростта и качеството на провежданите обработка на данни и анализи рязко се подобрява. Следва демонстрация на решението пред изпълнителния директор на JLR Dr Ralf Speth. Той е толкова впечатлен от лекотата на използването му и яснотата на представените данни, че настоява цялата отчетност на борда на компанията да се извършва чрез Tableau. Само 9 месеца по-късно 7 от 10-те бизнес направления на JLR вече създават отчетите си към борда използвайки Tableau.
С какво Tableau спечели Jaguar Land Rover?
Според Clive Benford, Главен мениджър на програмата по анализи в JLR, бързината, с която компанията възприема Tableau се дължи на лекотата на използване на продукта, с който бизнес анализите стават „толкова лесни, че хората вече не си говорят за софтуера, с който ги правят“. Това помага да се преодолее вечния разрив между IT специалистите, които традиционно обработват данните и създават справки и крайните потребители на тези данни, така че цялата енергия да бъде фокусирана върху това какви анализи е необходимо да се провеждат, а не как да се направят.
Едно от направленията, в които JLR използва много активно Tableau, е за анализ на продажбите, които различните дилъри на компанията правят на персонализирани автомобили. Това са всички добавки към базовия модел, които един клиент би могъл да поиска – от цвят по избор или панорамен покрив до персонализирани тасове. Както се досещате разнообразието е огромно.
Черпейки информация директно от данните за реализирани продажби, в JLR създават Tableau графики за всеки от своите базови модели, чрез които виждат приходите от различните допълнителни персонализации. Създадените работни табла със справки и визуализации са на разположение на дилърите, които притежават собствен вход в системата и могат да разгледат своите реализирани продажби и постигнатите KPI, както и да ги сравнят с тези на други дилърства в техните региони.
Разбира се, ползата от такива справки не е само за дилърите, но и за много от другите отдели на компанията.
„Очевидно отдел Маркетинг също може да извлече голяма полза от тази информация, но от нея се възползват също така и дизайнерите, за да видят какво се харесва и как да променят дизайна в бъдеще; търговците, за да планират бъдещите продажби; снабдителите, за да планират доставките на специфични материали и компоненти и т.н.“, споделя Benford.
Резултатите от всички създадени в компанията визуализации и бизнес анализи са на разположение на всички отдели, които могат да извлекат полза от тях за своята работа.
В допълнение JLR използва и облачната платформа BigQuery на Google, за да архивира ежедневно цялата информация от всички свои системи, създавайки по този начин езеро от данни, обхващащо цялата компания. Tableau от своя страна се интегрира отлично с Google BigQuery, което позволява да се постигне висока скорост и ефективност при обработка на големи масиви от данни.
Бъдещето е на бизнес анализите
Jaguar Land Rover планира да продължи да разширява обхвата на анализите в рамките на организацията не само чрез разширяване на екипа от специалисти-анализатори, но и чрез превръщането на между 1800 и 2500 души в т.нар. „цивилни анализатори“ – служители от различни отдели на компанията, които ще създават Tableau визуализации и бизнес анализи като част от ежедневната си работа. Това може да бъде постигнато единствено чрез business intelligence решение, което е толкова лесно за използване дори без наличие на познания по програмиране или SQL, че самия процес по провеждане на анализи и създаване на визуализации да се превърне в рутинна задача.
Защо компания от ранга на JLR обръща такова внимание на превръщането на анализите в част от своята корпоративна култура?
Отговорът на този въпрос идва под формата на пример, който показва как един лесен за използване BI софтуер може да позволи на всеки служител да създава добавена стойност за фирмата:
Наскоро един от стажантите на JLR решил да разгледа по-задълбочено 39 бизнес хипотези, нахвърляни по време на брейнсторм сесия. С помощта на Tableau в рамките на 2 дни той проверил всяка от тези хипотези и в резултат достигнал до 3 действителни бизнес открития, които имали потенциала да спестят на компанията милиони долари разходи.
„Самите анализи не спестяват пари, но създават неизчерпаеми възможност за това“, споделя Clive Benford.
По материали от Computerworlduk.com