ERP за дистрибуторски компании – 11 функции, без които не можете

ERP за управление на дистрибуторски компании

Ако вие сте дистрибутор на храни и напитки, сигурно се чувствате притиснати от някои предизвикателства на пазара, като засилена конкуренция или натиск за все по-ниски цени. Един от основните инструменти, който може да ви бъде в помощ, е ERP решение за управление на бизнеса. Имайте предвид обаче, че не всички ERP системи притежават пълния набор от функционалност, необходима за една дистрибуторска компания.

За да ви улесним, изготвихме списък с функции, които да търсите, когато избирате система за управление на вашата компания.

  1. Модул за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM)

Наличието на пълна CRM функционалност с цялата натрупана история за клиента, ви дава както инструменти за оптимизиране на вашите маркетингови дейности, така и възможност постоянно да подобрявате обслужването и да продавате повече на текущите си клиенти.

  1. Управление на цени, отстъпки и промоции

За дистрибуторската компания е от съществено значение да може да ценообразува и управлява отстъпките в ERP системата. Това означава да можете да работите с

  • отстъпки за оборот през зададен период от време
  • отстъпки в зависимост от количеството или мерната единица на конкретен артикул
  • отстъпки за общо количество или стойност на продажбата
  • отстъпка за плащане в брой и много други.
  1. Управление на вземания и кредитни лимити

Тази функционалност ще ви даде възможност да автоматизирате и контролирате стриктно следенето на вземанията, а именно – контрол над кредитни лимити и просрочени вземания при въвеждане на поръчки и експедиране на стоки, одобрение на поръчки, а в най-добрия случай – възможност за отдалечено одобряване през мобилни устройства или електронна поща.

  1. Бързо и гъвкаво въвеждане и промяна на поръчки

За да бъдат клиентите ви доволни, трябва да сте сигурни, че изпълнявате поръчките им точно и навреме. Затова при избор на ERP система търсете функционалност, с която ще можете да следите отклоненията в изпълнението на поръчките, така че да можете да ги минимизирате и подобрявате.

  1. Планиране и контрол на наличностите

Осигуряването на необходимите наличности, при това без да се стига до презапасяване, е трудност за повечето производители и дистрибутори. С правилното ERP решение ще можете да автоматизирате планирането на складовите наличности и създаването на поръчки за доставка. Така ще можете да оптимизирате складовата си наличност и да минимизирате презапасяването.

  1. Пълна проследимост по партиди и серийни номера

С тази функционалност ще получавате моментален отговор на въпроси като „На кои клиенти е продадена конкретна партида?“, „В кои партиди продукция е вложена и до кои клиенти е стигнала конкретна партида материал?“, „Кои са партидите в конкретна продажба?“ и т.н. Използването на бар-кодове ще доведе и до по-бърза работа в склада и драстично намаляване на грешките при експедиране.

  1. Следене на превози

Доставката до клиента е основна част от дейността на всеки дистрибутор и изисква значими ресурси, затова следенето и анализът на превозите са критични. Добре ще е ERP решението ви да притежава възможност за картотекиране на собствени и чужди превозни средства, следене на конкретни курсове по доставка на стоки, забрана за претоварване, анализ на превозите по спедитори и собствени превозни средства, следене и анализ на разходите.

  1. Управление на рекламни активи и амбалаж

Всеки, който предлага на клиентите си хладилни витрини, диспенсъри, стелажи и друго рекламно оборудване, има нужда от информация дали то е довело до увеличение на продажбите при конкретния клиент и с колко. За да можете да отговорите на този въпрос, както и да следите история на движението и наличността по клиенти и обекти, тази информация трябва да се събира в ERP системата. Същото важи и за следенето на амбалажа, подлежащ на връщане от клиента.

  1. Анализ на дейността – BI модул

Бъдещето на всеки бизнес зависи от непрекъснатия анализ на дейността и вземането на съответните управленски решения. С Business Intelligence модула ще можете да следите рентабилността на продажбите, пълна себестойност на продуктите, печалба от даден продукт или клиент, изпълнение на поръчки и много други.

  1. Мобилност

Мобилните приложения осигуряват на търговските представители достъп в реално време до цялата информация, от която се нуждаят – цени, наличности, оферти, отворени поръчки и т.н. С непрекъснатия достъп до системата те могат да са много по-ефективни в работата си с клиентите. Можете да се възползвате и от редица допълнения, даващи възможност за планиране и отчитане на посещения при клиенти, въвеждане и следене на бюджети по търговци, въвеждане на поръчки и други.

  1. Електронен обмен на данни

Освен задължително изискване на големите производители и търговски вериги, електронният обмен на данни е и средство за значително пестене на време и намаляване на допусканите грешки. В допълнение е добре ERP системата да борави и с директна информация от банките – платежни нареждания и получени плащания.

Microsoft Dynamics NAV помага на повече от 110 000 компании по целия свят да бъдат по-успешни

Тим ВИЖЪН България е първият внедрител на Microsoft Dynamics NAV в България с над 24-годишна история. Имаме значим опит с внедряване в компании от секторите дистрибуция на бързооборотни стоки, натрупан от проекти в Девин, Девин Роял, Атлантик Дивайн, Клио Комерс, Интерснак България и други.

Използвахме комбинацията от гъвкавостта на Microsoft Dynamics NAV и нашия собствен опит, за да създадем ефективно решение, фокусирано върху потребностите на дистрибуторите. То допълва Microsoft Dynamics NAV с разработена от нас функционалност, насочена към специфичните за този бранш процеси.

Свържете се с нас, за да научите повече за предлаганите от нас ERP, CRM и BI решения.

 

Автор: Анастас Шопов

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy